MODELO BÁSICO DE COMENTARIO LITERARIO TEXTOS POÉTICOS
- Numerar os versos (de 5 en 5)
1. Introdución. Localización do texto
- Se non sabemos nada,
Presentación 2: Tópicos literarios na literatura galega
circular: comeza e remata igual.
paralelística: repítense as estruturas (como nas cantigas medievais).
tradicional: presentación, nó e desenlace.
Debes indicar os versos que abrangue cada parte e explicalas, así dáse conta do contido do texto.
Espazo e tempo
Dar conta das referencias espaciais e temporais, se as hai (numerais, adverbios de tempo, lugar, topónimos ou xentilicios...)
Fixarse nos tempos verbais: presente, pasado, futuro; indicativo ou subxuntivo....
2.2 Análise da forma /Plano da expresión: análise estilística por planos
Plano pragmático: funcións da linguaxe que predominan (expresiva, estética ou poética, apelativa, fática e referencial) e funcionalidade do texto (para que serve?). No caso dos textos poéticos, a función que vai predominar vai ser a estética ou poética mais no caso de textos de tipo comprometido ou social, tamén hai que ter en conta unha función referencial porque se refire a feitos que afectan á realidade.
Plano fonético e recursos fonéticos: aliteración, onomatopea, paronomasia, fonosimbolismo e cal é o seu efecto no texto. Teñen como finalidade enfatizar algún pequeno matiz.
Plano
morfosintáctico:
hai que centrarse, sobre todo nas clases de palabras (en nomes, adxectivos e verbos). Por exemplo, como se
utilizan os adxectivos (mediante eles o autor transmite subxectividade); a
abundacia de verbos fala de moita actividade e a ausencia, transmite lentitude;
os textos que falan de sentimentos adoitan
ter moitos substantivos abastractos e incontables. Algúns recursos morfosintácicos anáfora, asíndeton (adoita conferir rapidez), polisíndeton (lentitude), paralelismo (intensifícase aquelo que se repite),, enumeración (sensación de acumulación), o
reduplicación (focalízase a atención no termo repetido)….. Nos textos literarios,
a disposición das palabras (SUXEITO+VERBO+PREDICADO) é moi relevantse. Os hipérbatos rompen a estrutura e
focalizan, poñen de manifesto determinadas palabras cuxo peso conceptual é
maior que o resto.Outros recursos: interrogación e exclamación retórica.
Plano léxico-semántico e recursos léxico- semánticos. Podedes comezar facendo referencia a campos semánticos predominantes, campos asociativos e/ou familias léxicas. Por exemplo, en "Negra sombra": sombra/asombras (mesma familia léxica); sol, vento, estrela son do campo semántico de fenómenos ou elementos naturais. Tamén son moi importantes as repeticións, por exemplo, "todo" e "min" repítense dúas veces case seguidas en ambos casos no poema negra sombra enfatizando a totalidade da negra sombra recaendo na primeira persoa. Tamén vos podedes fixar nos sinónimos (aportan riqueza léxica) e antónimos (contrapoñen conceptos). Algúns recursos son: comparación, hipérbole, metáfora, personificación/obxectualización/animalización/, sinestesia, paradoxo, antítese..., etc.
Lingua: sinxela, complexa, requintada, arcaísmos, dialectalismos, vulgarismos, hipergaleguismos. Se usa trazos como guións ou apóstrofes é importante recollelo. .***
Comentários
Enviar um comentário